Medlemskab

Årsberetning

Årsberetning

Støtteforeningens formandsberetning, februar 2018

Vi har i 2017 afholdt ca. 14 arrangementer – såsom sommerlotto, julelotto, halloween fest for lillegrupen/ børnehaven, MGP/video aften for lillegruppen, julemarked, julekonkurrencen og noget nyt ”fed fredag” for ældstegruppen. I år var ældstegruppen ned og spille kajakpolo hvor vi havde en instruktør med fra Sunderved Efterskole. Vi havde leje instruktør og udstyr ved Sunderved Efterskole. De sluttede af med fælles spisning og hygge på skolen. Det havde været en stor succes og noget vi bestemt overvejer at gentage igen.

Ved julemarked har vi i den forbindelse haft stor glæde af at benyttet os af frivillige forældre, der ikke har siddet i støtteforeningen.
Det har bl.a. været en succes for os at åbne op for, at de frivillige forældre har deltaget både i planlægning, indkøb og afholdelse af julemarked. Julemarked havde flere besøgende i år og vi havde fået julemanden til at komme forbi og hilse på de mange børn og dele godteposer ud til alle.

Det er nu anden år i træk vi har afholdt vores julekonkurrence, hvor vi var ude at sælge lodder. Der har været 24 super lækre sponsorerede præmier. Vinderen blev hver dag udtrukket hos Letkøb i Blans. Tallet kom på facebook og hang i butikken ved Letkøb. Lodderne var meget hurtigt udsolgt. I år udviklede vi den, så der var en form for gevinst på lodderne såsom 25 % rabat på Oxèn, gratis adgang til børn i Marina Fiskenæs og rabat på brød ved Kajs Bageri. Det var en stor succes, som vi planlægger at gentage julekonkurrencen til næste år.

I år var vi ude og sælge medlemskort til borgerne i Blans. Der var mange der gerne vil støtte op omkring skolen og vi havde en god fortjeneste der.

Støtteforeningen tjener primært pengene til skolen igennem lottoarrangementerne. Her kommer i gennemsnit omkring 70 mennesker og mange af dem tilhører den ældre generation i området. Det skaber stor glæde i lokalsamfundet. Vi synes derfor, at vores arbejde også knytter skolen tættere til lokalsamfundet ved skabe en kontaktflade til den del af befolkningen som ikke har børn i børnehave eller skole.
Støtteforeningen er en meget velfungerende bestyrelse i støtteforeningen, og vi oplever, at det er nemt at besætte bestyrelsesposter samt at få hjælp fra forældre til vores arrangementer.

Vi lægger alle et stort stykke arbejde i støtteforeningen. Vores engagement afspejler sig i vores arbejde. Vi er meget åbent og imødekommende overfor nye ideer/tiltag til foreningen.

Anette Hartmann