Værdigrundlag

Lovpligtig info

Personale og bestyrelse

Forældreengagement

Her på skolen arbejder vi alle sammen; både børn, forældre og de ansatte. Det er på denne måde, at universet fungerer optimalt.

Forældrene “ejer” Eckersberg Børneunivers og er derfor med til at bestemme:

• Det er forældrene, der vælger bestyrelsen blandt forældregruppen og det er bestyrelsen, der ansætter medarbejderne på skolen.
  • Forældrene tager medansvar for, at skolen har de rammer der skal til, for at få undervisningen til at fungere, som vi ønsker det. Det sker f.eks. ved at deltage i arbejdsgrupper og udføre dele af rengøringen på skolen.

Forældrene har derfor et stort ansvar i forhold til, at det hænger sammen i hele universet. Forældrene har ligeledes mulighed for at præge børnenes hverdag og børnenes skolegang. På den måde sikrer vi, at vi, som et fællesskab, kender hinanden og føler ejerskab for hele universet.

Fællesskabet er derfor grundlæggende for at optimere skolen og børnehaven, på bedst mulige vis, til VORES børn.

Forventninger

I har som forældre en naturlig forventning om, at hverdagen er en positiv og lærerig oplevelse for jeres barn. Den forventning gør vi ansatte her på stedet alt for at indfri. Fundamentet for at leve op til dette kan læses i værdigrundlaget.

Når man indmelder sit barn hos hos, har vi en forventning om, at man som forældre er enige i vores værdigrundlag og vil gøre alt for at biddrage til et godt samarbejde.

Skolen er jeres, og det er derfor også jer, der er med til at skabe skolen. Bestyrelsen har I valgt til at sætte de overordnede rammer, men hverdagen er I med til at forme med jeres deltagelse og input til skolen.

Værdierne på forældresprog
  1. Vi/jeg deltager i arrangementer og møder på skolen eller i børnehaven.
  2. Vi/jeg deltager i rengøring, arbejdslørdage og arbejdsgrupper med de andre forældre.
  3. Vi/jeg hjælper vores/mit barn med at skabe legeaftaler i fritiden.
  4. Vi/jeg har ret til at blive hørt og mødt af personalet, når vi/jeg har spørgsmål eller bekymring for eget barn.
  5. Vi/jeg lytter til personalet, hvis de er bekymrede for vores/mit barns faglige, sociale eller personlige udvikling.
  6. Vi/jeg hjælper vores barn med lektier hjemme og følger op på aftaler lavet med personalet i skolen eller i børnehaven.
  7. Vi/jeg taler og skriver altid i en god tone til personalet.
  8. Vi/jeg taler altid med rette vedkommende.
  9. Vi/jeg taler altid positivt om universet og personalet, i barnets påhør.
  10.  Vi/jeg er en vigtig del af Eckersberg Børneunivers og altid velkommen i universets hverdag f.eks. til morgensamling, fællessamling mm.

Se mere under Værdigrundlaget.

Husk altid: Hvis du undrer dig over noget, er utilfreds, synes noget kunne være bedre eller anderledes – eller måske har du bare lyst til at fortælle om alt det gode, universet gør for dig og din familie, så ring til rette vedkommende: Dit barns pædagog, gruppelærer, faglæreren, ledelsen eller bestyrelsen.