Om skolen og undervisning

Storgruppen 6. til 7. klasse

Skolepenge

Frie pladser

Vi har i øjeblikket frie pladser på flere årgange. Vi modtager altid gerne forespørgsler om at blive en del af Eckersberg Børneunivers. Ved interesse tages kontakt til universets ledelse eller nedenstående formular udfyldes, hvorefter vi kontakter jer. I er altid velkommen til en uforpligtende snak.

Ved et eventuelt skoleskift er det vigtigste, at vi er det rigtige sted for jer og jeres barn/børn. Derfor starter vi altid med, at I aflægger os et besøg. I vil få en rundvisning og grundig information om skolen, og vi hører om jeres barn  – samtidig får vi en snak om forventninger. Vi tilbyder derefter to besøgsuger, hvorefter vi afslutter med en samtale omkring forløbet og hvad der videre skal ske.

For rundvisning i børnehaven eller skolen – ring eller skriv til:

Silke på mobil 23989372 eller E-mail: silke@eckbu.dk

Marianne på mobil 91526600 eller E-mail: marianne@eckbu.dk

Antal elever på lagene/årgangene for skoleår 23/24

Børnehaven: Er normeret til 45 børn – i august er der færrest børn og i juni er der flest. Skriv dit barn op i god tid.

Lillegruppen: 11 elever i 0. klasse – 12 elever i 1. klasse – 9 elever i 2. klasse

Mellemgruppen: 17 elever i 3. klasse (venteliste) – 11 elever i 4. klasse – 14 elever i 5. klasse

Storgruppen: 16 elever i 6. klasse (venteliste) – 15 elever i 7. klasse

Ældstegruppen: 13 elever i 8. klasse – 12 elever i 9. klasse

Antal elever i alt på skolen: 130 – vi har i øjeblikket ledige pladser på flere årgange. Skriv eller ring til os.

(Revideret juni 2023)

0.kl. skoleår 24/25: 17 elever – alt optaget – venteliste

0.kl. skoleår 25/26: Få ledige pladser

0.kl. skoleår 26/27: Få ledige pladser.

Kommende skolebørn

Du/I har også mulighed for forhåndstilmelding, selvom der er flere år til dit barn er skoleklar eller skal i børnehave. Så er I sikre på, at vi har plads til lige netop jeres barn.

Børn, der skal begynde i lillegruppens 0. klasse, opfordrer vi til at begynde i vores børnehave året inden skolestart. Dette er ikke et krav, men på den måde deltager børnene i førskoleforløbet, som strækker sig fra efterårsferien året før skolestart. Børnene bliver fortrolige med skolen og de voksne i vores ”univers”. De kommende skolebørn vil deltage i praktisk-musiske fag én gang om ugen. Fra maj tilbydes én ugentlig undervisningsdag, en emneuge samt et forløb med SFO’en i juni måned.

0.kl. skoleår 24/25: 17 elever – alt optaget – venteliste

0.kl. skoleår 25/26: Få ledige pladser

0.kl. skoleår 26/27: Få ledige pladser.

Hvordan bliver mit barn meldt ud af børnehave eller skole

Hvis dit barn skal meldes ud af Eckersberg Børneunivers, skal I sende en skriftlig udmelding til kontoret, enten et brev eller mail. Der er en måneds opsigelse, og udmeldingen skal senest være Børneuniverset i hænde d. 15. i måneden eller ved udgangen af måneden på mail: susanne@eckbu.dk